رادمان پاک انرژی

پیشرو در ارائه انواع خدمات مرتبط با انرژی پاک و نماینده رسمی برترین شرکت‌های جهان در ایران

بلاگبازگشت به بلاگ

سازه LSF – سازه‌های سبک فلزی

سیستم سازه LSF يكی از شيوه‌های مدرن اجرای سازه می‌باشد که کارخانه‌های این سیستم در ایران برای اولین بار در سال 1385 راه‌اندازی شد. اصلی‌ترین عامل در این سیستم، مقاطع فولادی جدار نازک است. این مقاطع، مقاطع فلزی سرد نورد شده است که با استفاده از ورق های فولادی گالوانیزه نازک، شکل‌دهی می‌شوند.

از این سیستم در ساخت ویلاها، ساختمان‌های مسکونی، اداری، صنعتی تا سه طبقه، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، ساختمان‌های مدارس و دانشگاه‌ها، رستوران‌ها و … استفاده می‌شود.

ویژگی‌ها و مزایای سازه LSF

جهت‌گیری این سازه به سمت تکنیک پانل‌های پیش‌ساخته است که دیوارهای ساختمان در محل کارخانه و تحت شرایط کنترل شده مونتاژ شده و سپس به محل سایت جهت نصب منتقل می گردند. در زمان شکل‌دهی و ساخت، یک سری سوراخ‌های استاندارد در جان این مقاطع ایجاد می‌نمایند که عبور دادن سیم‌ها و لوله‌ها از داخل این سوراخ‌ها باعث ایجاد تسهیل در نصب سیستم‌های تأسیساتی در داخل دیوار می‌گردد.

51 - سازه LSF - سازه‌های سبک فلزی
44 - سازه LSF - سازه‌های سبک فلزی

با توجه به استفاده ازمقاطع ساخته شده با ورق‌های با ضخامت کم و همچنین کاهش بارهای مرده ساختمان، وزن اسکلت سازه حدود 30 الی 40 درصد کاهش می‌یابد. با توجه به وزن کم این سیستم، فونداسیون مورد نیاز به صورت شناژ فقط در زیر دیوارهای باربر با حداقل ابعاد مورد استفاده در فونداسیون‌ها می‌باشد و در زیر دیوارهای داخلی از یک دال بتنی به ضخامت حدود 10 سانتیمتر استفاده می‌شود.

جنس این سیستم به گونه‌ای است که در مقابل خوردگی، کج‌شدگی و ایجاد ترک مقاوم می‌باشد. مصالح مورد نیاز برای ساخت این سیستم حداقل 60% سبک تر از مصالح مرسوم هستند و اغلب مصالح مورد استفاده در این سیستم، مانند اسکلت فولادی و کل مصالح پرتی قابل بازیافت هستند. همچنین از فولاد بازیافت شده نیز میتوان در تولید سازه استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم سیستم سازه LSF، انعطاف‌پذیری در طراحی است. طرح معماری برای این سیستم دارای محدودیتی نمی‌باشد و قابلیت طراحی سازه برای معماری خاص با بازشوهای مختلف وجود دارد. همچنین به دلیل ساخت و آماده‌سازی پانل‌ها در کارخانه، عملیات نصب در کارگاه از سرعت قابل قبولی برخوردار است. اتصالات اعضا نیز در این سیستم در کارگاه به صورت پیچ و پرچ بوده و به سادگی امکان مونتاژ و تفکیک حاصل می گردد.

43 - سازه LSF - سازه‌های سبک فلزی
52 - سازه LSF - سازه‌های سبک فلزی